Explorers zijn jongeren van 15 tot 18 jaar. Het zijn aanpakkers en actievelingen. Ze verleggen grenzen en nemen het initiatief. Met elkaar zoeken Explorers hun uitdaging buiten de gebaande paden. Ze passen hun vaardigheden toe in de meest uiteenlopende omstandigheden. Elke week komen ze op een doordeweekse avond samen van 19:30 tot 21:00 bij Scouting Naaldwijk.

Wat doen Explorers?

Explorers hebben wekelijks wisselende activiteiten. Het liefst zijn ze in de buitenlucht. Met hun leeftijdsgenoten doen ze interessante en uitdagende activiteiten. Ze gaan samen op ontdekking en organiseren hun eigen opkomsten. Explorers ontwikkelen en delen hun Scoutingkennis en praktische vaardigheden met elkaar. Ze zijn op zichzelf aangewezen, maar kunnen altijd terugvallen op de deskundige vrijwilligers die hen begeleiden.

Verleg je grenzen

Neem het inititiatief en pas je vaardigheden toe

Bij Explorers ben je op jezelf aangewezen. Met de Scoutingkennis en vaardigheden die je hebt ontwikkeld, is geen uitdaging voor jou te groot. Samen met je vrienden grijp je elke kans aan om op avontuur te gaan. Je helpt anderen en haalt het beste uit jezelf.

Ieder jaar ga je met Explorers op kamp in het buitenland. Je regelt alles zelf, van logistiek tot begroting en van boodschappen tot activiteiten. Je gaat abseilen, hiken, raften of mountainbiken. Je bezoekt steden en gaat op excursies. Je sluit de dagen af onder de sterrenhemel of met je vrienden bij een kampvuur. Zo creëer je herinneringen voor het leven bij Scouting Naaldwijk.

Lid worden van Explorers

Creëer herinneringen voor het leven

De eerste stap die je zet om Explorer te worden is een aantal keer vrijblijvend bij ons langskomen. Zo kun je ervaren of Scouting bij jou past en dit kost je niks.

Aanmelden

Meld je aan door ons een mailtje te sturen met je naam, je leeftijd en eventueel andere dingen over jezelf, naar aanmelden@scoutingnaaldwijk.nl. We reageren zo snel mogelijk.

Heb je al vrienden bij Scouting Naaldwijk? Laat het ons weten, of ga gewoon met ze mee!

Lidmaatschap

Zodra het duidelijk is dat Scouting helemaal bij jou past, kun je natuurlijk lid worden. Voor informatie over het lidmaatschap en de kosten kijk je bij Scoutingkleding en kosten.

Kom langs – waar wacht je nog op?

Komen kijken kost je niks. Stuur ons een mailtje met je naam, je leeftijd en eventueel andere dingen over jezelf. We reageren zo snel mogelijk.

Meld je aan
Kleding voor Explorers

Om mee te doen met Explorers heb je niet meteen een Scoutfit nodig. Zodra je daar aan toe bent, helpen we je vanzelf op weg.

Kijk wat Explorers dragen
Explorer begeleiders

Alle Explorers worden begeleid door deskundige vrijwilligers. Met veel plezier zorgen deze begeleiders ervoor dat Scouting een veilige omgeving is, waarin iedereen zich thuis kan voelen.

Word vrijwilliger