Tijdens jouw eerste keer bij Explorers neem je deel aan allerlei activiteiten. Je draagt dan bij voorkeur comfortabele kleding die tegen een stootje kan en waarop een vlek meer of minder geen probleem is. Uiteindelijk draag je net als andere Explorers je eigen Scoutfit.

Wat is een Scoutfit?

Bij Scouting Naaldwijk dragen Explorers scoutingkleding die speciaal is ontworpen voor intensief gebruik: de Scoutfit. Deze bestaat uit de brique Scoutfit blouse en de groepsdas die je om je nek draagt. Aanvullend zijn er ook Scoutfit t-shirts, hoodies en shirts van de eigen groep, om je Scoutfit compleet te maken.

Waarom is het dragen van een Scoutfit belangrijk?

Het dragen van een Scoutfit is praktisch en comfortabel. Onze scoutingkleding zorgt ervoor dat we allemaal gelijkwaardig zijn. Hierdoor heeft iedereen het gevoel erbij te horen. Het voordeel van je Scoutfit is ook dat je herkenbaar bent als lid van Scouting. Vaak heb je daarmee een streepje voor, waar ter wereld je je Scoutfit ook draagt.

Een Scoutfit kopen

Praktisch en comfortabel

Je merkt snel genoeg wanneer het tijd is om je eigen Scoutfit te bestellen. De leiders van je groep helpen je hierbij graag op weg. En als je niet kunt wachten, dan kun je je Scoutfit ook eenvoudig zelf bestellen via ScoutShop.nl.

Voor meer informatie over je Scoutfit kijk je bij Scoutingkleding en kosten.

Kom langs – waar wacht je nog op?

Komen kijken kost je niks. Stuur ons een mailtje met je naam, je leeftijd en eventueel andere dingen over jezelf. We reageren zo snel mogelijk.

Heb je al vrienden bij Scouting Naaldwijk? Laat het ons weten, of ga gewoon met ze mee!

Meld je aan
Wat doen Explorers?

Wanneer je lid wordt van Explorers, maak je kennis met veel nieuwe dingen, mensen en activiteiten. Je leest er hier alles over.

Ontdek wat Explorers doen
Explorer begeleiders

Alle Explorers worden begeleid door deskundige vrijwilligers. Met veel plezier zorgen deze begeleiders ervoor dat Scouting een veilige omgeving is, waarin iedereen zich thuis kan voelen.

Word vrijwilliger