Bij Scouting Naaldwijk dragen alle leden scoutingkleding die speciaal is ontworpen voor intensief gebruik: de Scoutfit. Deze bestaat uit de Scoutfit blouse en de groepsdas die je om je nek draagt. Aanvullend zijn er ook Scoutfit t-shirts, hoodies en shirts van de eigen groep, om je Scoutfit compleet te maken.

Wat kost een Scoutfit?

Een compleet nieuwe Scoutfit heb je al voor 45,60 euro. Je hebt dan een Scoutfit blouse (35,50), onze Schotse ‘MacDonald’ das (7,60) en een gevlochten leren dasring (2,50). De leiders van je groep helpen je graag bij het bestellen. Een nieuwe Scoutfit en accessoires bestel je eenvoudig via ScoutShop.nl.

Tweedehands Scoutfit

Scouting Naaldwijk heeft een wisselend aanbod tweedehands Scoutfit blouses op voorraad in de bloussesshop. Deze shop is uitsluitend voor (aankomend) leden van Scouting Naaldwijk. We verkopen tweedehands blouses voor 15,00. Benieuwd of de juiste maat nog op voorraad is? Stuur dan een WhatsApp berichtje naar 0613542796.

Scoutfit inleveren of omruilen

Gebruikte Scoutfit blouses van Bevers, Welpen en Scouts, mits in goede staat, nemen we in voor 10,00. Als je je Scoutfit blouse wilt omruilen voor een andere maat of kleur, dan betaal je het verschil tussen het tweedehandstarief en het innametarief, dus 5,00 euro. Je gewenste maat of kleur moet dan natuurlijk wel op voorraad zijn. Ook voor het inleveren van je Scoutfit neem je contact op via 0613542796 (alleen WhatsApp).

Waarom draag je een Scoutfit?

Het dragen van een Scoutfit is praktisch en comfortabel. Onze scoutingkleding zorgt ervoor dat we allemaal gelijkwaardig zijn. Hierdoor heeft iedereen het gevoel erbij te horen. Het voordeel van je Scoutfit is ook dat je herkenbaar bent als lid van Scouting. Vaak heb je daarmee een streepje voor, waar ter wereld je je Scoutfit ook draagt.

Wat kost het lidmaatschap?

Scouting Naaldwijk streeft ernaar om voor iedereen betaalbaar te zijn. Daarom bedraagt onze jaarlijkse contributie voor de wekelijkse opkomsten slechts € 124,- (seizoen 2023-2024). Dit bedrag wordt in 3 termijnen afgeschreven in de maanden oktober, januari en april.

Kampgeld

Het kampgeld voor het zomerkamp in 2024 bedraagt € 122,5 voor Bevers en Welpen. Voor Scouts bedraagt het kampgeld € 112,50. Dit bedrag wordt afgeschreven in juni, tenzij uw kind verhinderd is om mee te gaan op zomerkamp. Explorers gaan meestal naar het buitenland en stellen daarom zelf de hoogte van hun kampgeld vast.

Scouting Nederland

Als je lid wordt van Scouting Naaldwijk, word je automatisch lid van Scouting Nederland en daarmee van beide wereldorganisaties WOSM en WAGGGS. De Scoutcard is je lidmaatschapsbewijs. Ieder jaar kun je je nieuwe Scoutcard downloaden en printen vanuit Scouts Online. Als lid van Scouting Nederland heb je vele voordelen in binnen- en buitenland.

Bevers

5 tot 7 jaar

Meer over Bevers
Welpen

7 tot 11 jaar

Meer over Welpen
Scouts

11 tot 15 jaar

Meer over Scouts
Explorers

15 tot 18 jaar

Meer over Explorers
Kom langs – waar wacht je nog op?

Komen kijken kost je niks. Stuur ons een mailtje met je naam, je leeftijd en eventueel andere dingen over jezelf. We reageren zo snel mogelijk.

Heb je al vrienden bij Scouting Naaldwijk? Laat het ons weten, of ga gewoon met ze mee!

Meld je aan