Wil jij je vrije tijd nuttig besteden? Wil je je schermtijd verminderen? Wil je een waardevolle bijdrage leveren aan de ontwikkeling van kinderen en jongeren uit onze regio? Word dan vrijwilliger bij Scouting Naaldwijk!

Altijd op zoek

Onze vereniging is altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers. Als leidinggevende van een groep zorg je er samen met je team voor dat er iedere week leuke activiteiten worden georganiseerd voor de jeugdleden van jouw groep. Vanzelfsprekend is er ook tijdens de voorbereidingen en na afloop van de bijeenkomsten volop ruimte voor gezelligheid. Daarnaast worden er regelmatig feesten of andere activiteiten georganiseerd voor en door onze vrijwilligers.

Naast leidinggevenden zoeken we ook altijd ouders en anderen die graag hun handen uit de mouwen steken, door bijvoorbeeld lid te worden van de ouderraad, te helpen bij activiteiten zoals de jaarlijkse Fancy Fair, of voor onderhoud van het clubhuis en buitenterrein.

Wie kan vrijwilliger worden?

De meeste vrijwilligers zijn begonnen als jeugdlid en hebben zich ontwikkeld tot leidinggevende bij een leeftijdsgroep. Maar ook ouders, vrienden en vriendinnen, familieleden en collega’s melden zich aan als vrijwilliger. Iedereen die enthousiast is over het leveren van een bijdrage aan de persoonlijke ontwikkeling van kinderen en jongeren kan vrijwilliger worden. Er is bijna altijd wel een taak die past bij jouw kennis, ervaring en voorkeur.

Lidmaatschap

Voor een leidinggevende functie geldt dat je lid van Scouting Nederland bent of wordt. Natuurlijk onderschrijf jij als (toekomstig) lid de doelstelling van Scouting en heb je er geen bezwaar tegen dat er een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) voor je wordt aangevraagd. Uiteraard helpen we je hierbij op weg en dragen wij hiervoor de kosten.

Ben je al eerder lid geweest van Scouting? Houd dan je oude lidmaatschapsnummer bij de hand, dan kan je nieuwe aanmelding meteen gekoppeld worden aan je oude gegevens.

Meld je aan als vrijwilliger

Meld je aan via info@scoutingnaaldwijk.nl en laat ons weten hoe je wilt bijdragen, dan kijken we samen waar jij binnen onze vereniging het best op z’n plek kunt zijn.

Geen tijd, maar toch bijdragen?

Is je vrije tijd beperkt, maar wil je toch iets bijdragen aan onze vereniging? Word dan donateur. Sluit je aan bij Vrienden van Scouting Naaldwijk en steun onze vereniging met een jaarlijkse donatie.

Vrienden van Scouting Naaldwijk
€ 260.003 opgehaald