Tijdens jouw eerste keer bij Bevers neem je deel aan allerlei activiteiten. Je draagt dan bij voorkeur comfortabele kleding die tegen een stootje kan en waarop een vlek meer of minder geen probleem is. Uiteindelijk draag je net als andere Bevers je eigen Scoutfit.

Wat is een Scoutfit?

Bij Scouting Naaldwijk dragen Bevers scoutingkleding die speciaal is ontworpen voor intensief gebruik: de Scoutfit. Deze bestaat uit de rode Scoutfit blouse en de groepsdas die je om je nek draagt. Aanvullend zijn er ook Scoutfit t-shirts, hoodies en shirts van de eigen groep, om je Scoutfit compleet te maken.

Waarom is het dragen van een Scoutfit belangrijk?

Het dragen van een Scoutfit is praktisch en comfortabel. Onze scoutingkleding zorgt ervoor dat we allemaal gelijkwaardig zijn. Hierdoor heeft iedereen het gevoel erbij te horen. Het voordeel van je Scoutfit is ook dat je herkenbaar bent als lid van Scouting. Vaak heb je daarmee een streepje voor, waar ter wereld je je Scoutfit ook draagt.

Een Scoutfit kopen

Nieuw of tweedehands, je ziet nauwelijks het verschil

Je merkt snel genoeg wanneer het tijd is om je eigen Scoutfit te bestellen. De leiders van je groep helpen je hierbij graag op weg. En als je niet kunt wachten, dan kun je je Scoutfit ook eenvoudig zelf bestellen via ScoutShop.nl.

Tweedehands Scoutfit

Scoutfit blouses zijn gemaakt voor intensief gebruik en kunnen jaren meegaan. Scouting Naaldwijk geeft gebruikte Scoutfit blouses daarom graag een tweede leven. Deze tweedehands blouses zijn ingeruild door leden die bijvoorbeeld zijn doorgegroeid naar de volgende leeftijdsgroep, of vanwege een groeispurt uit hun Scoutfit zijn gegroeid.

Voor meer informatie over een tweedehands Scoutfit kijk je bij Scoutingkleding en kosten.

Kom langs – waar wacht je nog op?

Komen kijken kost je niks. Stuur ons een mailtje met je naam, je leeftijd en eventueel andere dingen over jezelf. We reageren zo snel mogelijk.

Heb je al vrienden bij Scouting Naaldwijk? Laat het ons weten, of ga gewoon met ze mee!

Meld je aan
Wat doen Bevers?

Wanneer je lid wordt van Bevers, maak je kennis met veel nieuwe dingen, mensen en activiteiten. Je leest er hier alles over.

Ontdek wat bevers doen
Bever leiders

Alle Bevers worden begeleid door deskundige vrijwilligers. Met veel plezier zorgen deze leiders ervoor dat Scouting een veilige omgeving is, waarin iedereen zich thuis kan voelen.

Word vrijwilliger