overvliegen van de welpen naar de nieuwe scoutsgroep

Deze week stond in het teken van het overvliegen. Ook het overvliegen moest dit jaar op een andere manier worden ingevuld, gezien de maatregelen. De groepen zijn hier creatief mee omgegaan en zijn met een nieuwe invulling gekomen voor het overvliegen.

Overvliegen is een term die wij gebruiken om aan te duiden dat de oudste leden van een groep door gaan stromen naar een volgende groep in een hogere leeftijdscategorie. Op donderdag vlogen de oudste welpen van onze drie welpengroepen over naar de nieuwe scoutsgroep. Zij mogen zich vanaf nu dan ook scouts gaan noemen. Door middel van opdrachten konden ze sleutels verzamelen om daarmee een kist te openen. Hierin zat iets lekkers en de scouts insigne die zij op hun nieuwe blouse mogen gaan dragen.

het overvliegen van de bevers naar de welpen

Op zaterdag was het de beurt aan de bevers. Vijf van de oudste jongens vlogen over naar onze welpengroepen. Zij mochten op een ladder gaan liggen en werden door een leiding van hun oude groep en een leiding van hun nieuwe groep over het plein getild richting de welpengroep waar ze vanaf nu bij horen.

Wij wensen al deze leden heel veel plezier bij hun nieuwe groep!