Sint Joris stond weer op de stoep. Het feest dat de beschermheilige en patroon van de scouting gebruikt om een leuke middag neer te zetten voor de leden van de scouting. Dit jaar hebben we Sint Joris gevierd in Madestein.

Wanneer alle kinderen en leiding verzamelt waren op het plein kwam de draak aangelopen met de maagd. Hij had haar gevangen genomen en wilde haar niet zomaar opgeven. Maar gelukkig kwam daar de stoere Sint Joris aangelopen. Alleen Joris had zich de afgelopen jaren gefocust op zijn studie en op computerspelletje, waardoor hij niet meer zo sterk was zoals voorheen. Hij mocht wel de maagd kopen van de draak, maar dat zou heel veel geld kosten.

Joris belde de tovenaar en die had wel een oplossing. Laat de jongens en meisjes van Scouting Naaldwijk door middel van spelletjes geld verdienen. Met dat geld kun je dan de maagd kopen.

De jongens en meisjes gingen druk aan de slag met spelletjes die van te voren uitgezet waren. De bevers en welpen gingen verschillende competitie spelletjes spelen zoals Estafette parcours, geitenvoetbal, pionnenroof en vlekfootbal. De bovenbouw ging aan de slag met het kastelenspel, een spel waarbij het de bedoeling is om zoveel mogelijk grondstoffen te verhandelen, zonder dat je berooft wordt.

Na de spellen was het tijd om onze bijdrage aan Joris te geven. Het geld was voldoende en de maagd mocht met Joris mee. Maar omdat de tovenaar de draak toch maar een gemenerik vond, heeft hij stiekem het geld omgetoverd naar snoep. Daar kon de draak niets mee, en hij gaf het snoep aan de kinderen.

Als afsluiter kregen de kinderen en de leiding een lekker bakje kippen of tomatensoep en hebben we genoten van een kampvuurtje en een potje paardenrace.